A Még egy kört mindenkinek a legjelentősebb európai és tengerentúli díjakkal, köztük az Oscar-díjjal elismert dán film alapján készült. A történet hősei négy középkorú, kisvárosi tanár, akik elvesztették ifjúi lelkesedésüket és lendületüket, szakmai motivációjukat, magánéleti problémákkal szembesülnek, és az életközepi válság szele is megérintette őket.
Egy elméletet tesztelésébe fognak, amely szerint az emberek fél ezreléknyi alkoholhiánnyal születnek, ezért megpróbálnak úgy élni, dolgozni és szórakozni, hogy ez a bizonyos fél ezrelék soha ne hiányozzon. A darab azonban nem csak az ember és az alkohol viszonyáról szól, hanem a kiüresedés elleni küzdelemről, és nagy beleérzéssel és humorral szembesít bennünket azzal, milyen eufóriával és milyen fájdalmakkal jár, ha az ember megpróbálja elengedni a kontrollt.
Bár a Még egy kört mindenkinek Thomas Vinterberg filmjeként ismert, az alapötlet színdarabként született meg a rendező-forgatókönyvíróban a bécsi Burgtheater számára. További inspirációt jelentett neki saját lánya, Ida, aki a dán fiatalok iváskultúrájáról mesélt neki, és azt is ő szorgalmazta, hogy film készüljön a darabból. A történet eredetileg az alkoholt ünnepelte volna annak kapcsán, hogy a világtörténelem más lett volna alkohol nélkül. Négy nappal a forgatás megkezdése után azonban Ida – aki a filmben is játszott volna – autóbalesetben meghalt. A tragédiát követően a forgatókönyvet átalakították, a hangsúlyváltásról így fogalmazott Thomas Vinterberg: „Nem csak az ivásról kell szólnia, hanem az életre ébresztésről.”
Ennek megfelelően a négy férfi történetére átírt színdarab a filmhez képest jóval életigenlőbb, vállaltan derűsebbre hangszerelt, és a közönséget is bevonva a játékba jóval átélhetőbbé teszik az eseményeket. A Még egy kört mindenkinek a Városmajori Szabadtéri Színpaddal koprodukcióban készült, az előadás szövegkönyvéhez a film forgatókönyve mellett az eredeti darabot is felhasználták az alkotók. A Még egy kört mindenkinek már a nyári előbemutatón hatalmas sikert aratott, mindhárom előadása telt házat vonzott, csakúgy, mint a kőszegi várszínházi vendégség.
A Belvárosi Színházban szeptember 21-től látható a Paczolay Béla rendezte előadás, amely négy kiváló színész, Debreczeny Csaba, Epres Attila, Király Attila és Schruff Milán jutalomjátéka. A fordító-dramaturg Zöldi Gergely volt, a díszletet Zöldy Z Gergely, a jelmezeket Pető Kata tervezte, a koreográfiát Bodor Johanna készítette.
A Még egy kört mindenkinek premierjére két különleges vendég érkezik. Claus Flygare színészként több alkalommal dolgozott Thomas Vinterberggel filmekben, valamint játszott színházban Thomas Vinterberg-darabban, így abszolút autentikus kezekbe került a forgatókönyv, amikor felmerült, hogy (ismét) színdarab legyen belőle. A rendkívül sokoldalú alkotó mögött komoly színházi és filmes karrier áll színészként, rendezőként, forgatókönyvíróként egyaránt, a ’70-es években pedig egy társadalomkritikus szövegeiről híres zenekar, a Jomfru Ane Band szövegírója volt. Társalapítója volt 1983-ban Koppenhágában az egyik leginnovatívabb dán színháznak (Mammutteateret). 2008-ban saját darabjáért kapta meg az év drámaírójának járó elismerést hazájában. A magyar nézők is ismerhetik őt moziból, illetve stramingplatformokról, játszott többek közt Az észak királynője, az Újrakezdők, a Testvériség és a Mocskos ügyek című filmekben, az HBO-m elérhető Dopamin, illetve a Netflixen látható A nővér című sorozatokban is. Szintén ott lesz a bemutatón a darab jogait képviselő, a skandináv nyelvterületen legnagyobbnak számító színházi ügynökség, a koppenhágai Nordiska ApS tulajdonosa, Fred Olav Johannessen is.