Egy jól felépített, sebesen pörgő jelenetben az izgága lány és a higgadt fiú egymást hergelik, húzzák a majdnem szakításba. Érezhető, hogy a fiataloknak a házasság évei alatt sokat kell még tanulniuk a másikból.
Megosztotta a kritikát majd hatvan éve a Mezítláb a parkban premierje a Madách Kamaraszínházban. A teljes elutasítás és az óvatos elismerés egyaránt kijutott az alkotóknak. Ádám Ottó rendezésében többek között Domján Edit, Lőte Attila, Mészáros Ági és Ajtay Andor lépett színpadra. Néhány évvel később Neil Simon színdarabjának filmváltozata azonban osztatlan sikert aratott a magyar mozikban, legalábbis a közönség körében. Sikk lett nézni a Jane Fonda és Robert Redford főszereplésével készült filmet. Az utóbbi pályakezdése összefonódott a darabbal, hiszen Redford a színpadon is főszerepet alakított benne, nem mellesleg az akkor Amerikában élő Szabó Sándorral az oldalán.
A Mezítláb a parkban kritikái esetében nemcsak a Kádár-korszak esztétikai kételyei, esetlegesen lózungjai fogalmazódtak meg az amerikai bulvárral kapcsolatban. Neil Simon korai vígjátéka valóban a gyengébbek közé tartozik. Ha a darabnak volt is valami kapcsolata kora társadalmával, azt a megírása óta eltelt idő hatástalanította. Alig egy héttel a házasságkötésük után a Bratter házaspár egy lift nélküli bérház ötödik emeletére költözik. A házban csupa különc lakik. Az 1960-as évek Amerikájában vélhetően a beilleszkedni vágyó, konszolidált házaspár és a többi lakó a hippik szabadságával kacérkodó szellemisége lehetett alapja bármiféle, akár játékos feszültségnek.
Mindez a jelen Magyarországán érdektelen. Az Orlai Produkciós Iroda a Belvárosi Színházban látható előadása arra koncentrál, amelyre ilyenkor lehet: a gondosan kidolgozott színészi játék alapul szolgálhat a publikum figyelmének lekötésére. Ilyen a vígjátékon belül a drámai jelenetek aprólékos hangsúlyozása. Az előadás világában a többi jelenet előkészítése, majd lecsengése a házaspár első nagy összetűzésének.
A Mezítláb a parkban a “szegény ember vízzel főz” esete rendezői szempontból, azonban Kocsis Gergely a kevés hozzávalóból egész jó vacsorát készített.
Naiv és szerelmes az újdonsült házaspár. Szerelmes évődéseik kissé hosszadalmasak, ám meggyőző hirtelen támadt veszekedésük a második felvonásban. Corie Bratter, a feleség csupa dacos jóindulat. László Lili ennek a minőségjelzős szerkezetnek az árnyalataiból keveri ki a fiatalasszonyt. Rohonyi Barnabás játékának Paul Bratter, a férj szerepében legerősebb része a mimika. Ritka, hogy egy fiatal színésznek ennyire plasztikusan sokfélék legyenek az arcvonásai. Egy jól felépített, sebesen pörgő jelenetben az izgága lány és a higgadt fiú egymást hergelik, húzzák a majdnem szakításba. Érezhető, hogy a fiataloknak a házasság évei alatt sokat kell még tanulniuk a másikból.
Ha fordulat(ok) híján a lendület alábbhagy, ez utóbbi többször fordul elő az első részben, mint a szünet után, megjelenik Corie édesanyja. Mrs. Bank élni és szeretni vágyó szépasszony, aki látszólag feladta a reményt, hogy társra találjon. Valójában nem tud uralkodni ösztönein, és önkéntelenül is beletúr meglepett veje hajába. Végül boldogan adja meg magát a rámenős Victor Velasco ostromának. Az anyaszínházában, az Örkény István Színházban méltatlanul mellőzött Kerekes Éva az előadás szíve és lelke. A színésznő akkor is izgalmas, ha „csak” ül a színpad szélén. Apró, de beszédes mozzanatokból épül fel Mrs. Bank karaktere. Kerekes tanitani való színpadi érzékkel tart ki ütemeket, így a csendjei komikusak is. De nemcsak azok. Pillantásai, amelyek felmérik lánya és veje cseppnyi, kényelmetlen lakását, miközben a szavai megbízhatóan fedik valódi érzéseit, mindenekelőtt a gyereke jövőjéért őszintén aggódó anyáé.
Epres Attila alakítását nagyban segítik öltözetei. A Pető Kata tervezte excentrikus és fantáziadús ruhák „mesélnek” Victor Velasco valós korát meghazudtoló lazaságáról és szabadságvágyáról. Kisebb-nagyobb vesződségek nélkül nem érhető el a harmónia, amelynek megőrzéséért aztán nem keveset kell tenni. Mintha manapság ezt elfelejtettük volna. Összességében élvezetes kikapcsolódás várja a nézőt a Belvárosi Színházban. A családi veszekedésekre és összetűzésekre az indulatok mögött megbúvó szeretet gyógyír lehet. Talán még arra is, ha a férjnek mínusz fokokban kell mezítláb a parkban járnia a családi béke újrateremtése érdekében.