A rendszerváltás idején tűzközelben lévő elektromérnök, ügyeskedés, privatizáció, megváltozott NER-es játékszabályok. A Skorpió című darabot az Orlai Produkció állította színpadra Máté Gábor rendezésében.
Családi életképek a Skorpió csillagjegyű milliárdos nagyvállalkozó, a Computermaster alapító-tulajdonosának születésnapjairól 60 és 85 éves kora, 2000 és 2025 között. Kerékgyártó István tragikomédiája, a Skorpió, a közelmúltunkról széles társadalmi tablót mutató Hurok után, újfent az Orlai Produkcióban látható Máté Gábor rendezésében.
Király Ferencnek, fiainak és menyeinek története kiábrándító látlelet a rendszerváltás környéki karrierről, felemelkedésről, zuhanásról, a hatalom, a pénz, a szex amorális mocskában fetrengés beláthatatlan következményeiről. Akik a születésnapi műsort szolgáltatják a nagy formátumú, céltudatos, arrogáns apának (Mészáros Máté) a libuskáknak szólított biodíszlet menyek (Járó Zsuzsa, Ullmann Mónika), hülye gyerekként kezelt fiúk (Csonka András, Schruff Milán), továbbá a kettős játékot űző személyi titkár-besúgó (Pataki Ferenc).
A rendszerváltás hajnalán a tűzközelben lévő elektromérnök ügyeskedéssel privatizálta vállalatát, majd kapcsolatain keresztül és úgymond a versenyszellem jegyében felvirágoztatta cégét. Két fia már csak azért is megelégeli, hogy a kicsattanó egészségű, a nőket hajtó hatvanas apja nem adja át nekik a stafétabotot, mert a személye már az üzletnek is árt.
Az öreg képtelen elfogadni, hogy a NER-es időkben megváltoztak a játékszabályok, a pályázatokat meghívásos alapon írják ki. A fiúk elhatározzák, hogy egy csinos nő aktív közreműködésével kicsalják apjuktól a tulajdonrészét, és átveszik a cég irányítását, megfosztva őt mindenétől, a luxuséletétől, az önbecsülésétől. Király összeomlik. A kegyetlen úton – szeretetotthon–kórházi ágy–elfekvő – egyetlen ember, személyi titkára kíséri végig a kisemmizett, lenullázott, hallucináló Főnököt. Nagyívű és mesteri Mészáros Máté alakítása a tekintélyes fenevad szerepében a pokolba vezető úton.