Az Orlai Produkció Együtt. Szabadon. szlogenjét a 2017/2018-as évadban ismerhette meg a közönség. „Ezzel arra az az újdonságnak számító alkotóközösségi formára utaltunk, amely ötvözi a társulati lét biztonságát, kiszámíthatóságát, egy műhely összetartó szellemiségét, emellett a tagoknak abszolút művészi szabadságot garantál. Az összetartozásban, a közösségben rejlő erőt, valamint a szabadságot továbbra is elsődleges értéknek tekintjük. A világ azonban változik, ezért fontos, hogy időről időre újradefiniáljuk magunkat” – magyarázza Orlai Tibor az új szlogen okait.
Az együttlét és a szabadság alapja a nyitottság. A nyitott színház azt jelenti, hogy érdeklődéssel fordulunk egymás és nézőink iránt. Inspirálnak bennünket az új találkozások, amelyek fiatal művészek pályájának izgalmas indulásához, a tapasztalt alkotók kiteljesedéséhez vezetnek. A hosszabb távú együttműködések eredményét jelentik kőszínházakkal, független társulatokkal vagy fesztiválokkal készített koprodukcióink.
Alapvetően kortárs művekre épülő repertoárunkban prózai és zenés előadások egyaránt megtalálhatók. A nyitott színházban színes a témák palettája. Közel harminc előadás szerepel a repertoárunkon. Van köztük felhőtlen szórakozást kínáló Woody Allen-világbemutató, a Brooklyni mese, különleges hangulatú, az öregedésről szeretetteljes humorral szóló darab, a María Luisa, és műsorra tűzzük a kortárs magyar irodalom toplistás regényeinek, a Mély levegőnek és a Legjobban a nőktől féltem-nek a színpadi adaptációit, amelyek a harmincas korosztályt foglalkoztató kérdéseket vizsgálják.
Merünk beszélni életközepi válságról, kapuzárási pánikról, alkoholizmusról, abúzusról, a nők helyzetéről, bármilyen, másnak tekintett társadalmi csoport problémáiról, identitás- és genderkérdésről. A nyitott színház a műfaji sokféleségre is utal: hiszünk a nevetés gyógyító erejében, ezért a legsúlyosabb témákat is igyekszünk humorral tálalni. Ennek jegyében készült el legendás előadásaink szállóigeszerű mondataiból és közönségkedvenc poénjaiból új imázsvideónk.
Nem félünk a klasszikusoktól sem: a Halál Velencében című Thomas Mann-adaptáció és a Macskazene címmel műsorra április végén bemutatandó Feydeau-bohózat a közönségnek és művészeinknek is kihívást biztosító lehetőséget ad, hogy megmutathassák tehetségüket.
„Nyitott színház voltunk, vagyunk, leszünk – szögezi le Orlai Tibor, és hozzáteszi, előadásainkkal hívják párbeszédre a nézőket, hiszen a színház közönség nélkül nem működik. – És nagy örömmel tölt el, hogy nézőink ezt érzik, bátran elmondják véleményüket előadásainkról. Közel húsz év alatt létrejött egy erős bizalmi alap, erre a szellemi és értékközösségre építjük a jelent és a jövőt.”